Riëlle van der Meijden

Lucardi

Lucardi is een retailketen met 98 filialen op het gebied van van horloges, sieraden en bijoux. De juwelier is opgericht in 1986 en maakt deel uit van Klockgrossisten I Norden AB. Lucardi biedt een breed assortiment en kenmerkt zich vooral door de lage prijs en de wisselende collecties. De open uitstraling en het gebruik van glazen kasten zorgt ervoor dat Lucardi zich onderscheidt van traditionelere juweliers. In de jaren 2014-2015 en 2015-2016 is de keten uitgeroepen tot ‘Beste Winkelketen Sieraden en Bijouterie’. Lucardi heeft naast winkels ook een webshop waar sieraden te koop zijn. Om online uit te breiden heeft de juwelier in het eind 2015 besloten om ook een Belgische en Duitse webshop te openen.

 

Webshop
Lucardi gaat met het seizoen mee en dit is terug te zien op de webshop. Onderstaand een impressie van de Valentijnscampagne.

Rol:
Binnenkort gaat de Lucardi website over naar een responsive website. Deze site is gebouwd door een externe partij. De website moest vaak getest worden.

Lucardi heeft sinds een jaar een nieuw logo. De huisstijl heb ik kunnen aanvullen en vastleggen in een huisstijlhandboek. De huisstijl is bijvoorbeeld ook doorgevoerd in het online magazine, de folder, facebook en instagram.

 

Lucardi_website

 

 

 

Folder
In de week voor Valentijnsdag werd de folder verspreid. De folder wordt met veel zorg gemaakt.  Voor iedere campagne worden leuke acties en goede deals uit de kast getrokken.

Rol:
Meedenken over hoe de nieuwe campagne eruit gaat zien en welke acties hierbij passen. De afdeling inkoop geeft aan welke producten in de folder gewenst zijn.

Folder

 

 

 

 

Digital

Op verschillende kanalen kan de consument verschillende informatie vinden. Mensen kunnen de nieuwsbrief ontvangen en op de website terecht voor het online magazine. Op Facebook worden berichten gedeeld om naamsbekendheid te creëren. Daarnaast wordt Facebook gebruikt om een stukje webcare te verlenen en om te zorgen dat traffic gegenereerd wordt naar de website. Op Instagram worden foto’s geplaatst zodat gebruikt geïnspireerd raken.

Rol:
Meedenken over de strategie van de nieuwsbrief en het online magazine. Het opmaken van de nieuwsbrief en het online magazine. Meedenken over content op Facebook en Instagram. Opmaken van Facebook posts en fotograferen voor Instagram.

 

digital

socialmedia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Instore
De campagne wordt doorgevoerd in de winkels van Lucardi. Verschillende uitingen worden gemaakt zoals stickers voor op de glazenkasten, displays en posters voor in de kasten.

Rol:
Mijn rol is dat de offline- en onlinewereld één geheel is.

 

Instore

 

 

 

 

 

Concepten
Sinds kort worden verschillende concepten bedacht. Het eerste concept Everlasting Moments werd in 2015 bedacht. Dit was een logo, een fotoshoot en verschillende kleuren armbanden. Dit sloeg aan bij de consument. Sindsdien zijn er vele andere concepten bedacht.

Rol:
De afdeling inkoop heeft sieraden ingekocht en hier mag een concept voor verzonnen worden. Ik begeleid de afdeling om een logo te maken en bedenk hoe de foto’s eruit moeten komen te zien.

 

concepten

 

 

 

 

Productfotografie
De sieraden die ingekocht zijn moeten ook op de website en in de folder komen te staan.

Rol:
Ik heb een cursus productfotografie gehad en ik maak de foto’s.

 

productfotografie